Episode 6

#6: Hoe pas je motiverende gespreksvoering toe? Interview met onderzoeker Trijntje Vollink

Hoe coach je een klant, vriend of familielid? Hoe stel je de juiste vragen en luister je zodat diegene zich gehoord voelt? We vragen dit aan Trijntje Vollink. Zij is onderzoeker bij de Open Universiteit en weet veel van motiverende gespreksvoering en gezondheidsbevordering.

👉  FIT.nl nieuwe cursus voor professionals over gedragsverandering & coaching

Vragen:

  • Wat zijn de meestgemaakte fouten bij het coachen van klanten?
  • Hoe stel je de juiste vragen?
  • Hoe pas je motiverende gespreksvoering toe?
  • Wat zijn tips om beter te leren luisteren?
  • Hoe ga je om met klanten die niet gemotiveerd zijn?
  • Trijntje's huidige onderzoeksveld: wat zijn de effecten van digitaal pesten?

Links:

Meer informatie over het onderzoek van Trijntje Vollink

Filmpje van motiverende gespreksvoering op YouTube

De FIT.nl cursus over gedragsverandering

About the Podcast

Show artwork for Coach de Coach
Coach de Coach
Beter coachen. Meer klanten.

Listen for free

About your host

Profile picture for Jeroen van der Mark

Jeroen van der Mark

Coach en onderzoeker van FIT.nl